Madonas novada
Kusas pamatskolas
pašnovērtējuma ziņojums
par 2023. / 2024.m.g.
1.Izglītības iestādes vispārīgs raksturojums
1.1.Izglītības iestādes misija – mazskaitlīga, mūsdienīga skola, kur sadarbībā ar ģimeni attīstās talanti un individualitātes.
1.2. Izglītības iestādes vīzija par izglītojamo – sevi un pasauli izzinošs, pārmaiņām atvērts.
1.3.Izglītības iestādes vērtības – Godīgums, Ģimene, Sadarbība.
1.4.Izglītojamo skaits un īstenotās izglītības programmas 2023./2024. mācību gadā
SASKAŅOTS
Madonas novada pašvaldības domes priekšsēdētāja vietnieks Zigfrīds Gora
Izglītības programmas nosaukums | Izglītības programmas kods | Īstenošanas vietas adrese (ja atšķiras no juridiskās adreses) | Licence | Izglītojamo skaits, uzsākot programmas apguvi 2023./2024. m.g. (01.09.2023.) | Izglītojamo skaits, noslēdzot programmas apguvi 2023./2024.m.g. (31.05.2024.) | |
Nr. | Licencēšanas datums | |||||
Pamatizglītības programma | 20.07.2011. | 52 | 52 | |||
Speciālās pamatizglītības programma izglītojamajiem ar mācīšanās traucējumiem | 15.01.2010. | 2 | 2 | |||
Speciālās pamatizglītības programma izglītojamajiem ar garīgās attīstības traucējumiem | 03.12.2009. | 2 | 2 | |||
01.02.2011. | 34 | 34 | ||||
Speciālās pirmsskolas izglītības programma izglītojamajiem ar valodas traucējumiem | 30.08.2019 | 1 | 1 |
2. Izglītības iestādes darbības pamatmērķi un prioritātes
2.1. Izglītības iestādes darbības un izglītības programmas īstenošanas kvalitātes mērķi, ņemot vērā informāciju un datus par iepriekšējiem diviem mācību gadiem
Izglītības iestāde ir nodrošinājusi normatīvajos aktos paredzētās informācijas pieejamību VIIS, dibinātāja un savā tīmekļa vietnē.
Izglītības programmas atbilst tiesību aktos noteiktajām prasībām, ir aktuālas un atbilstošas izglītības iestāžu tīkla optimizācijas plānam.
Izglītības iestādes darbiniekiem ir vienota izpratne par pilnveidotās kompetenču izglītības mērķiem un sasniedzamajiem rezultātiem. Regulāri notiek izglītības satura apguves kvalitātes izvērtēšana 1.semestra noslēgumā un mācību gada noslēgumā.
Organizētie mācību un ārpusstundu pasākumi saistīti ar izglītības mērķu sasniegšanu. Tie palīdz skolēniem pilnveidot un nostiprināt mācību stundās apgūto, kā arī nodrošina papildus zināšanu apguvi un jau esošo prasmju nostiprināšanu. Izglītojamajiem ir dota iespēja pašapliecināties, kas nodrošina mācību motivācijas paaugstināšanos.
Pēc izglītojamo snieguma izvērtējuma valsts pārbaudes darbos par 2023./2024. mācību gadu:
Kopējais sniegums pietiekamā līmenī.
Augstākie rezultāti angļu valodā, zemākie matemātikā.
Angļu valoda – 69%
Latviešu valoda – 67%
Matemātika – 50%
Kopumā valsts pārbaudes darbos augstāki rezultāti uzdevumos, kur nepieciešamas standartzināšanas, zemāki – uzdevumos, kur nepieciešama nestandarta radoša pieeja. Ir nepieciešams vairāk uzmanības pievērst kompleksas pieejas attīstīšanai mācību procesā.
Izglītības iestādes kvalitātes mērķi 2024./2025.mācību gadam
NPK | Kvalitatīvais / kvantitatīvais indikators | Noteiktais rādītājs / komentāri pēc nepieciešamības |
1. | 1.1. Izglītojamo vidējie statistiskie sasniegumi mācību gada noslēgumā Vispārējās pamatizglītības programmā/-s | 1.-3.kl. grupā 30% – apguvis un padziļināti apguvis mācību vielu. 4.-9.kl. grupā 18…% (bija 15 )optimālā un augstā līmenī Visi izglītojamie ir pārcelti nākamajā klasē |
1.2. PI programmā | ||
2. | Izglītojamo vidējie statistiskie sasniegumi valsts pārbaudes darbos vispārējās pamatizglītības programmas apguves noslēgumā 9.klasē attiecībā pret vidējiem valsts rezultātiem. | Sasniegts vidējais līmenis – angļu val. 68% , latviešu val. – 67%, matemātikā – 43% CE, Visi 9.kl. izglītojamie sekmīgi nokārtojuši visus CE |
4. | Darbs ar talantīgajiem izglītojamiem un izglītojamo sasniegumi olimpiādēs, konkursos, sacensībās u.tml. | Piedalās vismaz 30% novada olimpiādēs/konkursos … |
6. | Izglītības iestādes audzināšanas darbā sasniedzamie rezultāti | 100% izglītojamo ir piedalījušies kādā no skolas/ klases/ vietējās kopienas/ novada pasāķumiem. |
2.2. 2023./2024. mācību gada darba prioritātes un sasniegtie rezultāti
Prioritāte | Sasniedzamie rezultāti kvantitatīvi un kvalitatīvi | Norāde par uzdevumu izpildi (Sasniegts/daļēji sasniegts/ Nav sasniegts) un īss komentārs |
Nr.1 Veicināt katra izglītojamā individuālo izaugsmi | Kvalitatīvi: SR: Pedagogi mācību procesā ievēro individualizētu attieksmi- atbilstoši izglītojamo spējām, vajadzībām, interesēm SR: Pedagogi veicina izglītojamo izpratni par vērtībām mācību un audzināšanas darba vienotībā SR: Pedagogi realizē lietpratībā balstītu izglītības procesu, attīstot pamata un caurviju prasmes |
Daļēji sasniegts. Daļēji sasniegts. Daļēji sasniegts. |
Kvantitatīvi: SR: 100% izglītojamo ar speciālajām vajadzībām strādā pēc individuāliem plāniem SR: 85% izglītojamo apzinās būtiskās vērtības, prot tās raksturot | Sasniegts. Daļēji sasniegts. | |
Nr.2 Pilnveidot digitālo tehnoloģiju jēgpilnas lietošanas prasmes | Kvalitatīvi: SR: ir pieejams IT mentors atbalsta sniegšanā pedagogiem un izglītojamajiem SR: ir uzlabots materiāli tehnisko resursu nodrošinājums | Sasniegts. Daļēji sasniegts. |
Kvantitatīvi: SR: 85% pedagogu ir izmantojuši IT mentora atbalstu SR: ir iegādāti un tiek efektīvi izmantoti 3 interaktīvie ekrāni | Sasniegts. Sasniegts. | |
Nr.3. Stiprināt sadarbību visos izglītības posmos | Kvalitatīvi: SR: stiprināt pirmsskolas grupu iekļaušanos vienotā skolas izglītības sistēmā SR: veidot izglītības procesā iesaistīto vienotu izpratni par skolas vērtībām | Sasniegts Daļēji sasniegts |
Kvantitatīvi: SR: sadarbībā ar vecākiem panākt, ka visi ( 100%) 5-6 gadīgie izglītojamie regulāri apmeklē izglītības iestādi SR: organizēt vismaz 4 visiem izglītības posmiem kopīgus skolas pasākumus | Sasniegts Sasniegts |
2.3. Audzināšanas darba prioritātes trim gadiem un to ieviešana
2.4. Prioritātes (bērncentrētas, domājot par izglītojamā personību).
2021./2022. gads | |
Prioritāte | Ieviešana |
Sadarbībā ar ģimeni sniegt skolēnam atbalstu viņa talantu un individualitātes mērķtiecīgā attīstīšanā | Nodrošināts 8 dažādu interešu izglītības grupu piedāvājums. Nodrošināta izglītojamo piedalīšanās 6 mācību priekšmetu olimpiādēs, Latviešu valodas aģentūras radošo darbu konkursā, Jauno satiksmes dalībnieku forumā, konkursā “Gribu būt mobils!”, Skrides fonda radošo darbu konkursā, skolēnu mācību uzņēmumu novada un valsts aktivitātēs u.c. |
Izkopt veselību un drošību veicinošus paradumus, nodrošinot emocionālo labbūtību. | Noorganizētas 2 veselības nedēļas, 2 sporta dienas, klašu ekskursijas un pārgājieni, vasaras nometne ar nakšņošanu teltīs u.c. |
Veicināt izglītojamo pilsonisko līdzdalību un lokālpatriotismu. | Izglītojamiem tiek akcentētas vērtības un tikumi (drosme, atbildība, tolerance), veidota pozitīva attieksme pret valsts simboliem, patriotismu un lojalitāti Latvijai. Organizēts tradicionālais Lāčplēša dienas lāpu gājiens, klašu ierindas skate, Barikāžu piemiņas ugunskurs, vienotas audzināšanas stundas Ukrainas atbalstam un Latvijas valsts svētkiem |
2022./2023. gads | |
Prioritāte | Ieviešana |
Sadarbībā ar ģimeni sniegt skolēnam atbalstu viņa talantu un individualitātes mērķtiecīgā attīstīšanā | Iesaistīšanās projekta “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālajās izglītības iestādēs” aktivitātēs, individuālās karjeras konsultācijas 5. – 9. klašu skolēniem. Darbojās 2 skolēnu mācību uzņēmumi, kuru darbībā iesaistījās 10 izglītojamie (11%). SMU “” tika izvirzīti nominācijai “Labākā SMU pārdošanas komanda” |
Izkopt veselību un drošību veicinošus paradumus, nodrošinot emocionālo labbūtību. | Klasēs noorganizēti rudens pārgājieni pa Aronas pagasta skaistākajām vietām ar foto orientēšanās elementiem; ekskursijas plānotas, iekļaujot projekta ‘’Skolas soma’’ objektu. Rudens un pavasara Sporta diena skolā, vecāku apmeklējuma nedēļa. |
Veicināt izglītojamo pilsonisko līdzdalību un lokālpatriotismu | Organizēts tradicionālais Lāčplēša dienas lāpu gājiens, klašu ierindas skate ar J.Ezeriņa piedalīšanos un pasākuma vadīšanu, vienotas audzināšanas stundas un svētku koncerts Lauteres kultūras namā Latvijas valsts svētkiem, iesaiste skolas 100- gades svētku sagatavošanā un norisē u.c |
2023./2024. gads | |
Prioritāte | Ieviešana |
Sadarbībā ar ģimeni sniegt skolēnam atbalstu viņa talantu un individualitātes mērķtiecīgā attīstīšanā | Talantīgajiem izglītojamajiem tika piedāvātas iespējas papildināt zināšanas un prasmes individuāli, konsultācijās. Izglītojamajiem tika dota iespēja piedalīties mācību priekšmetu olimpiādēs un konkursos, sporta sacensībās, interešu izglītības nodarbībās. |
Izkopt veselību un drošību veicinošus paradumus, nodrošinot emocionālo labbūtību. | Kopā ar pagasta feldšeri veselības nedēļa, uzsverot veselīgas pārtikas un dzīvesveida ietekmi uz cilvēka organismu. Pārgājiens ar nakšņošanu teltīs un līdzdarbošanos lauku vidē u.c. pasākumi. |
Veicināt izglītojamo pilsonisko līdzdalību un lokālpatriotismu | Nopietni gatavojamies ( mūzikas stundās katra klase sagatavo savu patriotisko dziesmu skatei )un atzīmējam Latvijas valsts svētkus un atceres dienas, kopjam skolas tradīcijas un kultūrvidi. Izglītības iestāde iesaistījās pulkveža Oskara Kalpaka piemiņai “Kalpaka kauss-2023” veltītajos konkursos. |
2.4.1. Galvenie secinājumi pēc 2023.2024.m.g. mācību gada izvērtēšanas.
Kopumā audzināšanas darba prioritātes realizētas sekmīgi.
Veiksmīga pirmsskolas grupu integrēšana skolas vienotā mācību un audzināšanas darbā.
Notikusi aktīva sadarbība ar vecākiem un pašvaldības iestādēm, skolai iekļaujoties vietējās kopienas aktivitātēs
2.5. Izglītības iestādes dibinātāja noteiktie mērķi izglītības iestādes vadītājam trīs gadiem, to ietvaros galvenais paveiktais 2023./2024.mācību gadā
Mērķtiecīgi sadarboties visām izglītības procesā iesaistītajām pusēm:
1.1. sekmēt ikviena izglītojamā mācību sasniegumu progresu,
1.2. nodrošināt bērnam/skolēnam nepieciešamo atbalstu individuālo spēju, talantu un karjeras vadības prasmju attīstībā,
1.3. veidot drošu, iekļaujošu izglītības vidi un atbalsta sistēmu emocionālās labbūtības nodrošināšanai izglītības iestādē,
1.4. veikt datu analīzē balstītu izglītības iestādes darbības izvērtējumu un
attīstības plānošanu.
2. Mūsdienīga, kvalitatīva izglītības procesa nodrošināšanai sistemātiski pilnveidot materiāltehniskos resursus un pedagogu profesionālo kompetenci.
2.6. Izglītības iestādes darba prioritātes un plānotie sasniedzamie rezultāti 2024./2025. mācību gadā
Prioritāte | Sasniedzamie rezultāti kvantitatīvi un kvalitatīvi |
Nr.1 Vienotas mācību sasnieguma vērtēšanas veidošana, sekmējot izglītojamo mācīšanās motivāciju un individuālo izaugsmi | Kvalitatīvi: Izstrādāta un tiek īstenota vienota vērtēšanas kārtība, kas ir saistoša katram pedagogam un izglītojamajam. |
Kvantitatīvi: Ar jauno vērtēšanas kārtību un pārbaudes darbu grafiku mācību gada sākumā iepazīstināti 100% izglītojamo un viņu vecāki. Izstrādāts pārbaudes darbu grafiks visos mācību priekšmetos. Pedagogi informē izglītojamos par vērtēšanas kārtību summatīvi vērtējamos pārbaudes darbos Pedagogi regulāri sniedz atgriezenisko saiti , mērķtiecīgi praktizē formatīvo vērtēšanu. | |
Nr.2 Drošas un iekļaujošas izglītības vides pilnveidošana | Kvalitatīvi: Izglītības iestādē tiek realizētas 21011111, 21015611, 21015811 programmas. Izveidots stundu plāns atbilstoši vecumposmiem, konsultāciju un individuālo nodarbību grafiks. Tiek respektētas izglītojamo intereses, piedāvātas iespējas attīstīt stiprās puses – panākt izglītojamo iesaisti ārpusstundu nodarbībās, papildu konsultāciju apmeklēšanā. Izglītojamajiem tiek nodrošināta atbalsta personāla palīdzība Regulāri tiek sekots iekšējās kārtības noteikumu ievērošanai, izglītojamo labbūtībai. |
Kvantitatīvi: Visi izglītojamie vismaz 1x gadā ir iepazīstināti ar iekšējās kārtības noteikumiem, pēc nepieciešamības aktualizējot. Visi pedagogi ievēro konsultāciju, interešu izglītības nodarbību, pagarinātās dienas grupas darba grafiku, pēc nepieciešamības, saskaņojot ar vadību, veic korekcijas. Atbalsta grupas un klašu audzinātāju (piesaistot arī citus priekšmetu pedagogus) sanāksmes 1x mēnesī izglītojamo individuālo plānu izvērtēšanai, turpmākai darba virzienu noteikšanai. Vismaz 2x gadā individuālā plāna īstenošana tiek izvērtēta kopā ar vecākiem. |
3. Kritēriju izvērtējums
3.1. Kritērija “Mācīšana un mācīšanās” stiprās puses un turpmākās attīstības vajadzības
3.1.1. Pašvērtēšanā izmantotās kvalitātes vērtēšanas metodes: mācību stundu / nodarbību vērošana, dokumentu analīze
Rezultatīvā rādītāja nosaukums | Stiprās puses | Turpmākās attīstības vajadzības |
| Savstarpējā stundu vērošana, pedagogu pašvērtējums, atskaites. | Iespēju robežās palielināt savstarpēji vēroto stundu skaitu. |
| Izveidots mācību plāns atbilstoši mācību standartiem. Pedagogi plāno mācību stundu darbu, ievērojot sasniedzamos rezultātus, pielietojot SR atbilstošas mācību metodes un paņēmienus, pielāgojot veicamos uzdevumus. Lielākajā daļā mācību stundu pedagogi pievērš uzmanību prasmju un ieradumu attīstīšanai un nostiprināšanai, īpaši darbā ar talantīgajiem skolēniem. | Strādāt pie izglītojamo prasmes pilnveidot savu mācīšanos, objektīvi izvērtējot savu sniegumu. Līdzatbildības veidošana un sadarbības organizēšana ar izglītojamā likumiskajiem pārstāvjiem, lai nodrošinātu vispusīgu bērna attīstību. |
| Individualizēta attieksme pret izglītojamajiem atbilstoši viņu spējām – diferencēts darbs mācību procesā, individuāls darbs konsultācijās, individuālajās un grupu nodarbībās, pamatojoties uz izglītojamo problēmām | Nepieciešams vairāk stundu skolotāju palīgiem, lai pilnvērtīgāk realizētu programmas skolēniem ar mācīšanās grūtībām apvienotajās klasēs. |
| Izstrādāta kārtība attālināto mācību organizēšanai. Attālinātās mācības tiek realizētas, ja skolēns ir saslimis un izsaka vēlēšanos piedalīties stundā | Veicināt likumisko pārstāvju līdzatbildību. |
| Individualizētā atbalsta sniegšana notiek skolēniem ar mācīšanās traucējumiem. Pedagogi sadarbojas ar klases audzinātāju un savā starpā, arī atbalsta personālu. Nepieciešamības gadījumos tiek piesaistīts atbalsta personāls no ārpusskolas institūcijām | Piesaistīt iespējami vairāk palīgpersonālu. |
| Izstrādāta sasniegumu vērtēšanas kārtība, kas paredz mācību snieguma vērtēšanas veidus, kā arī kārtību kā vērtējumu var uzlabot. Skolēni izprot summatīvās un formatīvās vērtēšanas atšķirības, taču reizēm nenovērtē formatīvā vērtējuma nozīmīgumu mācību snieguma vērtējumā. Ar vērtēšanas kārtību iepazīstināti izglītojamie un viņu vecāki. | Strādāt ar izglītojamajiem pie formatīvās vērtēšanas nozīmīguma izpratnes |
| Regulārs individuāls darbs ar izglītojamajiem klases audzinātāja sadarbībā ar priekšmetu skolotājiem konsultācijās. | Sadarbībā ar vecākiem, sociālo dienestu u.c. iesaistītajām pusēm turpināt pilnveidot preventīvo darbu otrgadības novēršanai. |
2. Informācija par izglītības iestādes vadības mērķiem un/vai sasniedzamajiem rezultātiem mācību stundu/nodarbību vērošanā 2023./2024.m.g.
Galvenie mērķi :
Ir izvirzīts skaidrs sasniedzamais rezultāts, pedagogam pārliecinoties, vai skolēniem tas ir saprotams, aktuāls.
Mācību procesā tiek sniegta atgriezeniskā saite.
Pedagogi plāno mācību stundas, ievērojot 3 daļas – ierosināšana, aktualizācija, apjēgšana.
Mācību stundā tiek pielietotas dažādas darba metodes – grupā, pāros, IT izmantošana, notiek savstarpējā vērtēšana, pašvērtējums u.c.
3. Informācija par iegūtajiem 2-3 galvenajiem secinājumiem par mācību stundu / nodarbību vērošanā iegūtajiem datiem un informāciju
Izglītības iestādes vadības, dibinātāja iegūtie secinājumi |
|
Pedagoģiskās padomes iegūtie secinājumi |
|
3.2. Kritērija “Vienlīdzība un iekļaušana” stiprās puses un turpmākās attīstības vajadzības
3.2.1.Pašvērtēšanā izmantotā kvalitātes vērtēšanas metodes: dokumentu analīze, sarunas vai fokusgrupu diskusijas ar mērķgrupām
Rezultatīvā rādītāja nosaukums | Stiprās puses | Turpmākās attīstības vajadzības |
| Izglītības iestādē ( administrācijai, pedagogiem, atbalsta personālam, dibinātājam, vecākiem) ir vienota izpratne par vienlīdzību un iekļaušanu. | Pilnveidot, lai tā būtu mērķtiecīgas un sistēmiskas darbības rezultāts. |
| Izglītības iestādē ir mērķtiecīgi izveidota sistēma, kura nodrošina, ka izglītojamā sasniegumi, mācību rezultāti un izaugsme nav atkarīgi no tā, kāds ir viņa dzimums, dzīvesvieta, | Turpināt pilnveidot izglītības iestādē uzkrātos datus un informāciju, lai veiktu nepieciešamo izvērtējumu. |
| Iestāde apzinās risku – apvienotās klases-2./3. 4./5. Izglītības iestāde nodrošina atbalstu visiem izglītojamiem. | Pedagogu profesionālā kompetence dažādos profesionālās pilnveides kursos. |
| 1 izglītojamais 7.klasē ( 16 gadi) skolu apmeklē neregulāri veselības problēmu dēļ; tiek sniegta iespēja piedalīties stundā attālināti. | Risināt situāciju kopā ar likumisko pārstāvi, lai izglītojamā veselības stāvokli izvērtētu pedagoģiski medicīniskajā komisijā. |
| Izglītības iestādē ir nodrošinātas logopēda un skolotāja palīga nodarbības skolēniem ar īpašām vajadzībām. | Jārod iespēja nodrošināt skolā psihologa konsultācijas. Vakance- matemātikas skolotājs. |
| Skolēni ir piedalījušies 5 olimpiādēs, guvuši pieredzi kompleksu uzdevumu risināšanā, Labi rezultāti Blaumaņa literārajā konkursā , pieredze Eiropas eksāmenā. | Pievērst lielāku uzmanību talantīgajiem izglītojamajiem, diferencējot un individualizējot darbu mācību stundā,iedāvājot papildu konsultācijas. Motivēt dalībai ārpusskolas organizētajos pasākumos |
| Izstrādāti individuālie izglītības plāni, nodrošinātas konsultācijas un individuālās/grupu nodarbības. | Sadarbībā ar vecākiem pilnveidot izglītojamā atbildību par savu mācību sniegumu. |
| Izglītojamo vecāku iesaiste iekļaujošas izglītības, t.sk. individuālo izglītības plānu, īstenošanā, stundu vērošanā, izvērtēšanā. | Psihologa konsultāciju izmantošana. |
| Izglītības iestāde nodrošina vienādu attieksmi pret izglītojamajiem ne- atkarīgi no izglītojamā sociālekonomiskajiem apstākļiem. Tiek uzkrāti dati un informācija, lai veiktu nepieciešamo izvērtējumu. | Turpināt pilnveidot datu bāzi par izglītojamajiem. |
3.3. Kritērija “Drošība un psiholoģiskā labklājība” stiprās puses un turpmākās attīstības vajadzības
3.3.1.Pašvērtēšanā izmantotā kvalitātes vērtēšanas metode: anketas/ aptaujas, izglītības iestādes apskate, sarunas vai fokusgrupu diskusijas ar mērķgrupām
Rezultatīvā rādītāja nosaukums | Stiprās puses | Turpmākās attīstības vajadzības |
| Izstrādāta un veikta aptaujas anketa izglītojamajiem, vecākiem/aizbildņiem, iestādes darbiniekiem par izglītības iestādes darba organizāciju. Iegūtie anketas rezultāti analizēti un izvirzīti turpmākie rīcības soļi. | Turpināt veikt aptaujas, lai noskaidrotu visu pušu viedokli par iespējām uzlabot mācīšanās efektivitāti. |
| Izglītības iestāde, iesaistoties lielākajai daļai mērķgrupu (pedagogiem, izglītojamiem, vecākiem.) ir izstrādājusi iekšējās kārtības un drošības noteikumus, Iegūtie dati ļauj sekot un izvērtēt iesaistīto izpratni par noteikumu ievērošanu. | Skolas padomes un Skolēnu līdzpārvaldes līdziesaistīšanās. |
| Informācija par fiziskās drošības pārkāpumiem un draudiem viena mācību gada laikā tiek apkopota, analizēta, plānojot preventīvo darbu, lai mazinātu fiziskās drošības apdraudējumu | Aktuāla kārtība, kā rīkoties ārkārtas gadījumos. |
| Izglītības iestāde veic izglītojošu darbu, emocionālās drošības jautājumos. Izglītības iestādei ir sākotnējā informācija un dati par emocionālo drošību iestādē. | Datu pilnveide. Nepieciešams veikt regulārus pasākumus emocionālās drošības stiprināšanā. |
| Izglītības iestāde īsteno darbības, kuras veicina piederības sajūtu kopienai. Izglītojamie, darbinieki un vecāki aktīvi sadarbojas labizjūtas veicināšanā, dalot atbildību par noteiktām aktivitātēm un pienākumiem. Kopīgi organizēti pasākumi-1.skolas diena, Miķeļdienas tirgus, pārgājieni/ekskursijas rudenī, pavasarī; Ziemassvētki, Zvana svētki, vecāku klases sapulces. | Aktualizēt apkalpojošā personāla lomu labizjūtas nodrošināšanā iestādē. |
3.4. Kritērija “Atbalsts un sadarbība” stiprās puses un turpmākās attīstības vajadzības
3.4.1.Pašvērtēšanā izmantotā kvalitātes vērtēšanas metodes: anketēšana, situāciju analīze, sarunas vai fokusgrupu diskusijas ar mērķgrupām
Rezultatīvā rādītāja nosaukums | Stiprās puses | Turpmākās attīstības vajadzības |
| Mērķtiecīga sadarbība ar dibinātāju izglītības iestādes funkciju īstenošanā. | |
| Sadarbība ar vietējo kopienu ir pastāvīga, organizējot pasākumus, kā arī īstenojot projektus, veicinot mūžizglītību. | Pilnveidot sadarbību mūžizglītības un kultūrizglītības projektu realizēšanā. |
| Vadītājs veido izziņas un inovāciju organizācijas kultūru izglītības iestādē. Esam atvērti pārmaiņām virzībā uz pozitīvu skolas vidi. | Veicināt izglītojamo motivāciju, lai katrs sasniegtu sev atbilstošus augstākus rādītājus. |
| Izglītības iestādes vadītājs rosina savstarpējās pieredzes apmaiņu. | |
| Izglītības vadītājs darbā ar vecākiem lieto dažādas sadarbības formas. | Meklēt inovatīvus risinājumus vecāku līdzatbildības paaugstināšanai. |
| Izglītības iestādes vadītājs atbalsta iestādes padomes un izglītojamo pārstāvības institūciju darbu. | Pilnveidot izglītības iestādes padomes darbu vecāku iesaistē. |
4. Informācija par lielākajiem īstenotajiem projektiem par 2023./2024. mācību gadā
- Projekta īsa anotācija un rezultāti.
- Projekta īsa anotācija un rezultāti.
Projekta nosaukums | Anotācija | Rezultāti |
Kultūrizglītības programmā “Latvijas skolas soma” | Skola iesaistījusies projektā Pasākumu kopums, kurš izglītojamajiem ļauj teorētiskās zināšanas papildināt ar iespēju apmeklēt muzejus, teātrus, koncertus u.c. | Kārļa Skalbes memoriālais muzejs “Saulrieti”; Izglītojošais un interaktīvais centrs “Dzelzceļš un Tvaiks” Gulbenes dzelzceļa stacijas vēsturiskajā ēkā. Gulbenes tūrisma un kultūŗvēsturiskā mantojuma centrs. Muzejpedagoģiskā nodarbība “Mazais arheologs”. Madonas Mākslas un novadpētniecības muzejs. Unikālo apmeklētāju skaits atskaites periodā – 54. |
Nacionālās bibliotēkas Bērnu Literatūras centra projekts ‘’Bērnu, jauniešu un vecāku žūrija” | Mērķis ir veicināt bērnos lasītprieku, iesaistīt skolēnus, vecākus un visus citus interesantus par žūrijas ekspertiem, piedāvājot lasīt saistošas, izzinošas un saturīgas pēdējā gada laikā izdotās grāmatas. | Kusas pamatskolas bibliotēka ir ieguvusi pilnus žūrijas grāmatu komplektus. 2023. gadā pilnīgi visas grāmatas izlasīja un anketas aizpildīja 4 bērni (daļa anketas aizpildīja pagasta publiskajā bibliotēkā). Tā kā vecāko klašu skolēniem lasīšana nav pārāk lielā cieņā, literatūras skolotāja 5. – 7. klašu un 8.-12. klašu grāmatu komplektus ņem pie sevis, un žūrijas grāmatu lasīšanai tiek izmantotas literatūras stundās. Bērni un jaunieši ņem pa grāmatai, un lasa kā ārpusklases lasīšanu. |
Nordplus projekts ‘’Veidosim nākotni kopā’’ | Projekta koordinators ir Klaipēdas Gedminu proģimnāzija, partneri – Tartu Mart Reinik skola un Kusas pamatskola. Apmaiņas programmā piedalās 10 skolēnu grupa (6.-9.kl.). Projekta mērķis saistīts ar socialās ilgtspējas izpratni – saprast jēdzienu, iepazīt sociālos uzņēmumus, radīt un prezentēt savu socialā uzņēmuma vīziju. | 2024. gada maijā uzņēmām pie sevis ciemiņus no Klaipēdas un Tartu. Skolēni dzīvoja viesģimenēs, ģimenēm aktīvi iesaistoties projekta aktivitātēs. Iepazinām SMU darbību, arī sociālo uzņēmumu “Nāc pie Raivjiem!”, kas nodarbojas ar Dzelzavas Pakalnu skolas koka darbu pārdošanu. Redzējām sociālās ilgtspējas piemērus jauniešu centrā “Kubs”, kā arī “Neredzamajā pasaulē” Rīgā un uzņēmumā “Getliņi EKO”. |
- Citi sasniegumi
Jebkādi citi sasniegumi, par kuriem vēlas informēt izglītības iestāde, galvenie secinājumi par izglītības iestādei svarīgo, specifisko
Ja salīdzinām centralizētā eksāmena rezultātus 2023./2024. mācību gadā, secinām, ka tie ir augstāki nekā valstī. Pedagogu sistemātisks darbs mācību stundās, individuāli konsultācijās ne tikai ar iepriekšējā mācību gada eksāmena darbu paraugiem, bet arī papildus uzdevumiem, būtiski ietekmējis izglītojamo rezultātus eksāmenā. Noteikti jāatzīmē arī izglītojamo attieksme pret darbu kopumā, motivēta un pārliecinoša.
Pēc 9. klases izglītojamo snieguma izvērtējuma centralizētajā eksāmenā 2022./2023. mācību gadā var secināt, ka rādītāji ir zemāki kā valstī, vairāku iemeslu dēļ:
*attālināto mācību ( 2,5 gadi) ietekme uz mācību programmas apguvi,
*šiem izglītojamajiem, pedagogiem, uzsākot mācības, nebija zināmas valsta pārbaudes darbu satura prasības,
*eksāmenā piedalījās viens izglītojamais, kurš nebija motivēts uzrādīt pozitīvu sniegumu. Tas pazemināja klases vidējos rādītājus.
2023./2024. | 2022./2023. | |||
Eksāmens | CE | Eksāmens | CE | |
Mācību priekšmets | Valstī | Skolā | Valstī | Skolā |
Latviešu valoda | 59,1 | 67 | 58 | 53,9 |
Matemātika | 43,2 | 50 | 51 | 45,7 |
Angļu valoda | 63,9 | 69 | 67 | 61,1 |
6. Informācija par izglītības iestādes, izglītības programmu akreditācijā un izglītības iestādes vadītāja profesionālās darbības novērtēšanā norādīto uzdevumu izpildi
Izglītības iestādes vadītāja Inese Skraustiņa