Madonas novada

Kusas pamatskolas 

pašnovērtējuma ziņojums

par 2023. / 2024.m.g.

1.Izglītības iestādes vispārīgs raksturojums

1.1.Izglītības iestādes  misija – mazskaitlīga, mūsdienīga skola, kur sadarbībā ar ģimeni attīstās talanti un individualitātes.

1.2. Izglītības iestādes vīzija  par izglītojamo – sevi un pasauli izzinošs, pārmaiņām atvērts.

1.3.Izglītības iestādes vērtības – Godīgums, Ģimene,  Sadarbība.

1.4.Izglītojamo skaits un īstenotās izglītības programmas 2023./2024. mācību gadā

SASKAŅOTS

Madonas novada pašvaldības domes priekšsēdētāja vietnieks  Zigfrīds Gora

Izglītības programmas nosaukums

Izglītības

programmas

kods

Īstenošanas vietas adrese

(ja atšķiras no juridiskās adreses)

Licence

Izglītojamo skaits, uzsākot programmas apguvi 2023./2024. m.g. (01.09.2023.)

Izglītojamo skaits, noslēdzot programmas apguvi 2023./2024.m.g.

(31.05.2024.)

Nr.

Licencēšanas

datums

Pamatizglītības programma

21011111

 


     V_125

20.07.2011.

52

52

Speciālās pamatizglītības programma izglītojamajiem ar mācīšanās traucējumiem

21015611

 

V_25

15.01.2010.

2

2

Speciālās pamatizglītības programma izglītojamajiem ar garīgās attīstības traucējumiem

21015811

 

V-809

03.12.2009.

2

2

Pirmsskolas izglītības programma

01011111

 

V-3837

01.02.2011.

34

34

Speciālās pirmsskolas izglītības programma izglītojamajiem ar valodas traucējumiem

01015511

 

V_1903

30.08.2019

1

1

2. Izglītības iestādes darbības pamatmērķi un prioritātes

2.1. Izglītības iestādes  darbības un izglītības programmas īstenošanas kvalitātes mērķi, ņemot vērā informāciju un datus par iepriekšējiem diviem mācību  gadiem

Izglītības iestāde ir nodrošinājusi normatīvajos aktos paredzētās informācijas pieejamību VIIS, dibinātāja un savā tīmekļa vietnē.

Izglītības programmas atbilst tiesību aktos noteiktajām prasībām, ir aktuālas un atbilstošas izglītības iestāžu tīkla optimizācijas plānam.

Izglītības iestādes darbiniekiem ir vienota izpratne par pilnveidotās kompetenču izglītības mērķiem un sasniedzamajiem rezultātiem. Regulāri notiek izglītības satura apguves kvalitātes izvērtēšana 1.semestra noslēgumā un mācību gada noslēgumā.

Organizētie mācību un ārpusstundu pasākumi saistīti ar izglītības mērķu sasniegšanu. Tie palīdz skolēniem pilnveidot un nostiprināt mācību stundās apgūto, kā arī nodrošina papildus zināšanu apguvi un jau esošo prasmju nostiprināšanu. Izglītojamajiem ir dota iespēja pašapliecināties, kas nodrošina mācību motivācijas paaugstināšanos.

Pēc izglītojamo snieguma izvērtējuma valsts pārbaudes darbos par 2023./2024. mācību gadu:

Kopējais sniegums pietiekamā līmenī.

Augstākie rezultāti angļu valodā, zemākie matemātikā. 

Angļu valoda – 69% 

Latviešu valoda – 67%

Matemātika – 50%

Kopumā valsts pārbaudes darbos augstāki rezultāti  uzdevumos, kur nepieciešamas standartzināšanas, zemāki – uzdevumos, kur nepieciešama nestandarta radoša pieeja. Ir nepieciešams vairāk uzmanības pievērst kompleksas pieejas attīstīšanai mācību procesā.

Izglītības iestādes kvalitātes mērķi 2024./2025.mācību gadam

NPK

Kvalitatīvais / kvantitatīvais indikators

Noteiktais rādītājs / komentāri pēc nepieciešamības

1.

1.1. Izglītojamo vidējie statistiskie sasniegumi mācību gada noslēgumā Vispārējās pamatizglītības programmā/-s

1.-3.kl. grupā 30% – apguvis un padziļināti apguvis mācību vielu.

4.-9.kl. grupā 18…% (bija 15 )optimālā  un augstā līmenī

Visi izglītojamie ir pārcelti nākamajā klasē 

 

1.2. PI programmā

 

2.

Izglītojamo vidējie statistiskie sasniegumi valsts pārbaudes darbos vispārējās pamatizglītības programmas apguves noslēgumā 9.klasē attiecībā pret vidējiem valsts rezultātiem.

  Sasniegts vidējais līmenis     angļu val. 68% , latviešu val. – 67%, matemātikā – 43% CE, Visi 9.kl. izglītojamie sekmīgi nokārtojuši visus CE

4. 

Darbs ar talantīgajiem izglītojamiem un izglītojamo sasniegumi olimpiādēs, konkursos, sacensībās u.tml.

Piedalās  vismaz 30% novada olimpiādēs/konkursos 

6.

Izglītības iestādes audzināšanas darbā sasniedzamie rezultāti 

100% izglītojamo ir piedalījušies kādā no skolas/ klases/ vietējās kopienas/ novada pasāķumiem.

2.2.  2023./2024. mācību gada darba prioritātes un sasniegtie rezultāti

Prioritāte

Sasniedzamie rezultāti   kvantitatīvi un kvalitatīvi

Norāde par uzdevumu izpildi

(Sasniegts/daļēji sasniegts/ Nav sasniegts) un īss  komentārs

Nr.1 Veicināt katra izglītojamā individuālo izaugsmi

Kvalitatīvi:

SR: Pedagogi mācību procesā ievēro individualizētu attieksmi- atbilstoši izglītojamo spējām, vajadzībām, interesēm

SR: Pedagogi veicina izglītojamo izpratni par vērtībām mācību un audzināšanas darba vienotībā

SR: Pedagogi realizē lietpratībā  balstītu izglītības procesu, attīstot pamata un caurviju prasmes 

  

Daļēji sasniegts.

Daļēji sasniegts.

Daļēji sasniegts. 

Kvantitatīvi:

SR: 100% izglītojamo ar speciālajām vajadzībām strādā pēc individuāliem plāniem

SR: 85% izglītojamo apzinās būtiskās vērtības, prot tās raksturot

Sasniegts.

Daļēji sasniegts.

Nr.2 Pilnveidot digitālo tehnoloģiju jēgpilnas  lietošanas prasmes

Kvalitatīvi: 

SR: ir pieejams IT mentors atbalsta sniegšanā pedagogiem un izglītojamajiem

SR: ir uzlabots materiāli tehnisko resursu nodrošinājums

Sasniegts.

Daļēji sasniegts.

Kvantitatīvi:

SR: 85% pedagogu ir izmantojuši IT mentora atbalstu

SR: ir iegādāti un tiek efektīvi izmantoti 3  interaktīvie ekrāni 

Sasniegts.

Sasniegts.

Nr.3. Stiprināt sadarbību visos izglītības posmos

Kvalitatīvi:

SR: stiprināt  pirmsskolas grupu iekļaušanos vienotā skolas izglītības sistēmā 

SR: veidot  izglītības procesā iesaistīto vienotu izpratni par skolas vērtībām

Sasniegts

Daļēji sasniegts

Kvantitatīvi:

SR: sadarbībā ar vecākiem panākt, ka  visi ( 100%)  5-6 gadīgie  izglītojamie regulāri apmeklē izglītības iestādi

SR: organizēt vismaz 4 visiem izglītības posmiem kopīgus skolas pasākumus 

Sasniegts

Sasniegts

 2.3. Audzināšanas darba prioritātes trim gadiem un to ieviešana

2.4. Prioritātes (bērncentrētas, domājot par izglītojamā personību).

       2021./2022. gads

 

Prioritāte

Ieviešana

Sadarbībā ar ģimeni sniegt skolēnam atbalstu viņa talantu un individualitātes mērķtiecīgā attīstīšanā

Nodrošināts 8 dažādu interešu izglītības grupu piedāvājums. Nodrošināta izglītojamo piedalīšanās 6 mācību priekšmetu olimpiādēs, Latviešu valodas aģentūras radošo darbu konkursā,  Jauno satiksmes dalībnieku forumā, konkursā “Gribu būt mobils!”, Skrides fonda radošo darbu konkursā, skolēnu mācību uzņēmumu novada un valsts aktivitātēs u.c.

Izkopt veselību un drošību veicinošus paradumus, nodrošinot emocionālo labbūtību.

Noorganizētas 2 veselības nedēļas, 2 sporta dienas, klašu ekskursijas un pārgājieni, vasaras nometne ar nakšņošanu teltīs u.c.

Veicināt izglītojamo pilsonisko līdzdalību un lokālpatriotismu.

Izglītojamiem tiek akcentētas vērtības un tikumi (drosme, atbildība, tolerance), veidota pozitīva attieksme pret valsts simboliem, patriotismu un lojalitāti Latvijai.

Organizēts tradicionālais Lāčplēša dienas lāpu gājiens, klašu ierindas skate, Barikāžu piemiņas ugunskurs, vienotas audzināšanas stundas Ukrainas atbalstam un Latvijas valsts svētkiem

       2022./2023. gads

 

Prioritāte

Ieviešana

Sadarbībā ar ģimeni sniegt skolēnam atbalstu viņa talantu un individualitātes mērķtiecīgā attīstīšanā

Iesaistīšanās projekta “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālajās izglītības iestādēs” aktivitātēs, individuālās karjeras konsultācijas 5. – 9. klašu skolēniem.

Darbojās 2 skolēnu mācību uzņēmumi, kuru darbībā iesaistījās 10 izglītojamie (11%). SMU “” tika izvirzīti nominācijai “Labākā SMU pārdošanas komanda” 

Izkopt veselību un drošību veicinošus paradumus, nodrošinot emocionālo labbūtību.

Klasēs noorganizēti rudens pārgājieni pa Aronas pagasta skaistākajām vietām ar foto orientēšanās elementiem; ekskursijas plānotas, iekļaujot projekta ‘’Skolas soma’’ objektu.

Rudens un pavasara Sporta diena skolā, vecāku apmeklējuma nedēļa.

Veicināt izglītojamo pilsonisko līdzdalību un lokālpatriotismu

Organizēts tradicionālais Lāčplēša dienas lāpu gājiens, klašu ierindas skate ar J.Ezeriņa piedalīšanos un pasākuma vadīšanu,  vienotas audzināšanas stundas un svētku koncerts Lauteres kultūras namā Latvijas valsts svētkiem,  iesaiste skolas 100- gades svētku sagatavošanā un norisē u.c

       2023./2024. gads

 

Prioritāte

Ieviešana

Sadarbībā ar ģimeni sniegt skolēnam atbalstu viņa talantu un individualitātes mērķtiecīgā attīstīšanā

Talantīgajiem izglītojamajiem tika piedāvātas iespējas papildināt zināšanas un prasmes individuāli, konsultācijās. 

Izglītojamajiem tika dota iespēja piedalīties mācību priekšmetu olimpiādēs un konkursos, sporta sacensībās, interešu izglītības nodarbībās.

Izkopt veselību un drošību veicinošus paradumus, nodrošinot emocionālo labbūtību.

Kopā ar pagasta feldšeri veselības nedēļa, uzsverot veselīgas pārtikas un dzīvesveida ietekmi uz cilvēka organismu. Pārgājiens ar nakšņošanu teltīs un līdzdarbošanos lauku vidē u.c. pasākumi.

Veicināt izglītojamo pilsonisko līdzdalību un lokālpatriotismu

Nopietni gatavojamies ( mūzikas stundās katra klase sagatavo savu patriotisko dziesmu skatei )un atzīmējam Latvijas valsts svētkus un atceres dienas, kopjam skolas tradīcijas un kultūrvidi. Izglītības iestāde iesaistījās pulkveža Oskara Kalpaka piemiņai “Kalpaka kauss-2023” veltītajos konkursos.

2.4.1. Galvenie secinājumi pēc 2023.2024.m.g. mācību gada izvērtēšanas.

Kopumā audzināšanas darba prioritātes realizētas sekmīgi.

Veiksmīga pirmsskolas grupu integrēšana skolas vienotā mācību un audzināšanas darbā.

Notikusi aktīva sadarbība ar vecākiem un pašvaldības iestādēm, skolai iekļaujoties vietējās kopienas aktivitātēs

2.5. Izglītības iestādes dibinātāja noteiktie mērķi izglītības iestādes vadītājam trīs gadiem, to ietvaros galvenais paveiktais 2023./2024.mācību gadā

Mērķtiecīgi sadarboties visām izglītības procesā iesaistītajām pusēm:

1.1.  sekmēt ikviena izglītojamā mācību sasniegumu progresu,

1.2. nodrošināt bērnam/skolēnam nepieciešamo atbalstu individuālo spēju, talantu un karjeras vadības prasmju attīstībā,

1.3. veidot drošu, iekļaujošu izglītības vidi un atbalsta sistēmu emocionālās  labbūtības  nodrošināšanai izglītības iestādē,

1.4. veikt datu analīzē balstītu izglītības iestādes darbības izvērtējumu un  

attīstības plānošanu.

2. Mūsdienīga, kvalitatīva izglītības procesa nodrošināšanai sistemātiski   pilnveidot materiāltehniskos resursus un pedagogu profesionālo kompetenci.

2.6. Izglītības iestādes darba prioritātes un plānotie sasniedzamie rezultāti 2024./2025. mācību gadā

Prioritāte

Sasniedzamie rezultāti   kvantitatīvi un kvalitatīvi

Nr.1 Vienotas  mācību sasnieguma vērtēšanas veidošana, sekmējot izglītojamo mācīšanās motivāciju un individuālo izaugsmi

Kvalitatīvi: 

Izstrādāta un tiek īstenota vienota vērtēšanas kārtība, kas ir saistoša katram pedagogam un izglītojamajam. 

Kvantitatīvi:

Ar jauno vērtēšanas kārtību un pārbaudes darbu grafiku mācību gada sākumā iepazīstināti 100% izglītojamo un viņu vecāki. 

Izstrādāts pārbaudes darbu grafiks visos mācību priekšmetos.

Pedagogi informē izglītojamos par vērtēšanas kārtību summatīvi vērtējamos pārbaudes darbos

Pedagogi regulāri sniedz atgriezenisko saiti , mērķtiecīgi praktizē formatīvo vērtēšanu. 

Nr.2 Drošas un iekļaujošas izglītības vides pilnveidošana

Kvalitatīvi:

Izglītības iestādē tiek realizētas 21011111, 21015611, 21015811  programmas. Izveidots stundu plāns atbilstoši vecumposmiem, konsultāciju un individuālo nodarbību grafiks.

 Tiek respektētas izglītojamo intereses, piedāvātas iespējas attīstīt stiprās puses – panākt izglītojamo iesaisti ārpusstundu nodarbībās, papildu konsultāciju apmeklēšanā.

 Izglītojamajiem tiek nodrošināta atbalsta personāla palīdzība

Regulāri tiek sekots iekšējās kārtības noteikumu ievērošanai, izglītojamo labbūtībai.

Kvantitatīvi:

Visi izglītojamie vismaz 1x gadā ir  iepazīstināti ar iekšējās kārtības noteikumiem, pēc nepieciešamības aktualizējot.

Visi pedagogi ievēro konsultāciju, interešu izglītības nodarbību, pagarinātās dienas grupas darba grafiku, pēc nepieciešamības, saskaņojot ar vadību, veic korekcijas.

Atbalsta grupas un klašu audzinātāju (piesaistot arī citus priekšmetu pedagogus) sanāksmes 1x mēnesī   izglītojamo individuālo plānu   izvērtēšanai, turpmākai darba virzienu noteikšanai. Vismaz 2x gadā individuālā plāna īstenošana tiek izvērtēta kopā ar vecākiem.

3. Kritēriju izvērtējums 

3.1.  Kritērija “Mācīšana un mācīšanās” stiprās puses un turpmākās attīstības vajadzības

3.1.1. Pašvērtēšanā izmantotās kvalitātes vērtēšanas metodes: mācību stundu / nodarbību vērošana, dokumentu analīze 

Rezultatīvā rādītāja nosaukums

Stiprās puses

Turpmākās attīstības vajadzības

  1. Iestādē izveidotā sistēma datu ieguvei par mācīšanas un mācīšanās kvalitāti un tās pilnveidi 

Savstarpējā stundu vērošana, pedagogu pašvērtējums, atskaites.

Iespēju robežās palielināt savstarpēji vēroto stundu skaitu.

  1. Izglītības procesa plānošanas un īstenošanas efektivitāte un kvalitāte  (mācību stundās/ nodarbībās)

Izveidots mācību plāns atbilstoši mācību standartiem. Pedagogi plāno mācību stundu darbu, ievērojot sasniedzamos rezultātus, pielietojot SR atbilstošas mācību metodes un paņēmienus, pielāgojot veicamos uzdevumus.

Lielākajā daļā mācību stundu pedagogi pievērš uzmanību prasmju un ieradumu attīstīšanai un nostiprināšanai, īpaši darbā ar talantīgajiem skolēniem.

Strādāt pie izglītojamo prasmes pilnveidot savu mācīšanos, objektīvi izvērtējot savu sniegumu. Līdzatbildības veidošana un sadarbības organizēšana ar izglītojamā likumiskajiem pārstāvjiem, lai nodrošinātu vispusīgu bērna attīstību.

  1. Izglītības procesa individualizācija, diferenciācija un personalizācija (mācību stundās/ nodarbībās)

Individualizēta attieksme pret izglītojamajiem atbilstoši viņu spējām – diferencēts darbs mācību procesā, individuāls darbs konsultācijās, individuālajās un grupu nodarbībās, pamatojoties uz izglītojamo problēmām

Nepieciešams vairāk stundu skolotāju palīgiem, lai pilnvērtīgāk realizētu programmas skolēniem ar mācīšanās grūtībām apvienotajās klasēs.

  1. Izglītības procesa  īstenošanas kvalitāte attālinātajās mācībās un  nodrošinot izglītības ieguvi ģimenē

Izstrādāta kārtība attālināto mācību organizēšanai. Attālinātās mācības tiek realizētas, ja skolēns ir saslimis un izsaka vēlēšanos piedalīties stundā

Veicināt likumisko pārstāvju līdzatbildību.

  1. Izglītības iestādes individualizēta un / vai personalizēta atbalsta sniegšana izglītojamiem

Individualizētā atbalsta sniegšana notiek skolēniem ar mācīšanās traucējumiem. Pedagogi sadarbojas ar klases audzinātāju un savā starpā, arī atbalsta personālu. Nepieciešamības gadījumos tiek piesaistīts atbalsta personāls no ārpusskolas institūcijām

Piesaistīt  iespējami vairāk palīgpersonālu.

  1. Mācību sasniegumu vērtēšanas kārtība

Izstrādāta sasniegumu vērtēšanas kārtība, kas paredz mācību snieguma vērtēšanas veidus, kā arī kārtību kā vērtējumu var uzlabot. Skolēni izprot summatīvās un formatīvās vērtēšanas atšķirības, taču reizēm nenovērtē formatīvā vērtējuma nozīmīgumu mācību snieguma vērtējumā. Ar vērtēšanas kārtību iepazīstināti izglītojamie un viņu vecāki.

Strādāt ar izglītojamajiem pie formatīvās vērtēšanas nozīmīguma izpratnes

  1. Informācija par darbu ar izglītojamiem ar zemiem mācību sasniegumiem

Regulārs individuāls darbs ar izglītojamajiem klases audzinātāja sadarbībā ar priekšmetu skolotājiem konsultācijās.

Sadarbībā ar vecākiem, sociālo dienestu u.c. iesaistītajām pusēm turpināt pilnveidot preventīvo darbu otrgadības novēršanai.

2. Informācija par izglītības iestādes vadības mērķiem un/vai sasniedzamajiem rezultātiem mācību stundu/nodarbību vērošanā 2023./2024.m.g.

Galvenie mērķi :

Ir izvirzīts skaidrs sasniedzamais rezultāts, pedagogam pārliecinoties, vai  skolēniem tas  ir saprotams, aktuāls.

Mācību procesā tiek sniegta atgriezeniskā saite.

Pedagogi plāno mācību stundas, ievērojot 3 daļas – ierosināšana, aktualizācija, apjēgšana.

Mācību stundā tiek pielietotas dažādas darba metodes – grupā, pāros, IT izmantošana, notiek savstarpējā vērtēšana, pašvērtējums u.c.

3.  Informācija par iegūtajiem 2-3 galvenajiem secinājumiem par mācību stundu /    nodarbību  vērošanā iegūtajiem datiem un informāciju

Izglītības iestādes vadības, dibinātāja iegūtie secinājumi 

  1. Mācību stundas pedagogi plāno un vada ievērojot 3 daļas: ierosināšana, aktualizācija, apjēgšana.
  2. Stundās ir skaidri formulēts sasniedzamais rezultāts, uzdevumi saistīti ar SR. Atsevišķos gadījumos atgriezeniskā saite (laika trūkuma dēļ) tikai apstiprina uzdevumu izpildi.
  3. Stundās pielietotas daudzveidīgas darba metodes – atbilstoši SR

Pedagoģiskās padomes iegūtie secinājumi

  1. Izvirzītais SR  ir izmērāms
  2. Mācību stundās tiek izmantotas dažādas mācību platformas un attīstītas IT prasmes, mācot skolēniem apkopot un izvērtēt iegūto informāciju

3.2.  Kritērija “Vienlīdzība un iekļaušana” stiprās puses un turpmākās attīstības vajadzības

3.2.1.Pašvērtēšanā izmantotā kvalitātes vērtēšanas metodes: dokumentu analīze, sarunas vai fokusgrupu diskusijas ar mērķgrupām

Rezultatīvā rādītāja nosaukums

Stiprās puses

Turpmākās attīstības vajadzības

  1. Iestādes darbībā, izglītības programmu īstenošanā un izglītības ieguvē iesaistīto izpratne par vienlīdzības un iekļaušanas aspektiem

Izglītības iestādē ( administrācijai, pedagogiem, atbalsta personālam, dibinātājam, vecākiem) ir vienota izpratne par vienlīdzību un iekļaušanu.

Pilnveidot, lai tā būtu mērķtiecīgas un sistēmiskas darbības rezultāts.

  1. Izveidotā sistēma iekļaujošas mācību vides nodrošināšanai un vienlīdzīgas attieksmes organizācijas kultūras ieviešanai.

Izglītības iestādē ir mērķtiecīgi izveidota sistēma, kura nodrošina, ka izglītojamā sasniegumi, mācību rezultāti un izaugsme nav atkarīgi no tā, kāds ir viņa dzimums, dzīvesvieta,

Turpināt pilnveidot izglītības iestādē uzkrātos datus un informāciju, lai veiktu nepieciešamo izvērtējumu.

  1. Iestādes darbībā konstatēto izglītības kvalitātes risku identificēšana un   izvērtēšana:
    1. apvienotās klases / grupas vai     nepietiekami mazs izglītojamo skaits / pēdējos 3 gados tendence samazināties izglītojamo skaitam

Iestāde apzinās risku – apvienotās klases-2./3. 4./5. Izglītības iestāde nodrošina atbalstu visiem izglītojamiem.

Pedagogu profesionālā kompetence dažādos profesionālās pilnveides kursos.

    1. informācija par izglītojamajiem, kuri bez attaisnojoša iemesla neapmeklē izglītības iestādi (VIIS)

1 izglītojamais 7.klasē ( 16 gadi) skolu apmeklē neregulāri veselības problēmu  dēļ; tiek sniegta iespēja piedalīties stundā attālināti.

Risināt situāciju kopā ar likumisko pārstāvi, lai izglītojamā veselības stāvokli izvērtētu pedagoģiski medicīniskajā komisijā.

    1. iestādē nav pieejami atbalsta personāla resursi/ ilgstošas pedagogu vakances

Izglītības iestādē ir nodrošinātas  logopēda un skolotāja palīga nodarbības skolēniem ar īpašām vajadzībām.

Jārod iespēja nodrošināt skolā psihologa konsultācijas.

Vakance- matemātikas skolotājs.

    1. izglītības iestādes sasniegumi konkursos, izstādēs, sacensībās olimpiādēs u.tml. pēdējā mācību gada laikā ir statistiski zemāki   nekā pēdējos 3 gados vidēji

Skolēni ir piedalījušies 5 olimpiādēs, guvuši pieredzi kompleksu uzdevumu risināšanā,

Labi rezultāti Blaumaņa literārajā konkursā , pieredze Eiropas eksāmenā.

Pievērst lielāku uzmanību talantīgajiem izglītojamajiem, diferencējot un individualizējot darbu mācību stundā,iedāvājot papildu konsultācijas.

Motivēt dalībai ārpusskolas organizētajos pasākumos 

    1. iestādē palielinājies izglītojamo skaits ar zemiem mācību sasniegumiem,t.sk. centralizētajos  eksāmenos

Izstrādāti individuālie izglītības plāni, nodrošinātas konsultācijas un individuālās/grupu nodarbības.

Sadarbībā ar vecākiem pilnveidot izglītojamā atbildību par savu mācību sniegumu.

    1. Cits (piemēram, izglītojamo vecāku iesaiste iekļaujošas izglītības, t.sk. individuālo izglītības plānu, īstenošanā)

Izglītojamo vecāku iesaiste iekļaujošas izglītības, t.sk. individuālo izglītības plānu, īstenošanā, stundu vērošanā, izvērtēšanā.

Psihologa konsultāciju izmantošana.

  1. Izglītības iestādes izveidotā sistēma katra izglītojamā izaugsmes nodrošināšanai neatkarīgi no   sociālekonomiskajiem  u.c. aspektiem

Izglītības iestāde nodrošina vienādu attieksmi pret izglītojamajiem ne- atkarīgi no izglītojamā sociālekonomiskajiem apstākļiem. Tiek uzkrāti dati un informācija, lai veiktu nepieciešamo izvērtējumu.

Turpināt pilnveidot datu bāzi par izglītojamajiem.

3.3.  Kritērija “Drošība un psiholoģiskā labklājība” stiprās puses un turpmākās attīstības vajadzības

3.3.1.Pašvērtēšanā izmantotā kvalitātes vērtēšanas metode: anketas/ aptaujas, izglītības iestādes apskate, sarunas vai fokusgrupu diskusijas ar mērķgrupām

Rezultatīvā rādītāja nosaukums

Stiprās puses

Turpmākās attīstības vajadzības

  1. Iestādes darbs, iegūstot informāciju un datus par izglītojamo, vecāku un personāla drošību un psiholoģisko labklājību 

Izstrādāta un veikta aptaujas anketa izglītojamajiem, vecākiem/aizbildņiem, iestādes darbiniekiem par izglītības iestādes darba organizāciju. Iegūtie anketas rezultāti analizēti un izvirzīti turpmākie rīcības soļi.

Turpināt veikt aptaujas, lai noskaidrotu visu pušu viedokli par iespējām uzlabot mācīšanās efektivitāti.

  1. Iekšējās kārtības un drošības noteikumu ievērošana

Izglītības iestāde, iesaistoties lielākajai daļai mērķgrupu (pedagogiem, izglītojamiem, vecākiem.) ir izstrādājusi iekšējās kārtības un drošības noteikumus,  Iegūtie dati ļauj sekot un izvērtēt iesaistīto izpratni par noteikumu ievērošanu.

Skolas padomes un Skolēnu līdzpārvaldes līdziesaistīšanās.

  1. Fiziskā drošība un ar to saistīto risku novēršana 

Informācija par fiziskās drošības pārkāpumiem un draudiem viena mācību gada laikā tiek apkopota, analizēta, plānojot preventīvo darbu, lai mazinātu  fiziskās drošības apdraudējumu

Aktuāla kārtība, kā rīkoties ārkārtas gadījumos.

  1. Emocionālā drošība izglītības iestādē un ar to saistīto risku novēršana 

Izglītības iestāde veic izglītojošu darbu,  emocionālās drošības jautājumos.

Izglītības iestādei ir sākotnējā informācija un dati par emocionālo drošību iestādē.

Datu pilnveide. 

Nepieciešams veikt regulārus pasākumus  emocionālās drošības stiprināšanā.

  1. Personāla un izglītojamo labizjūta 

Izglītības iestāde īsteno darbības, kuras veicina piederības sajūtu kopienai.

Izglītojamie, darbinieki un vecāki aktīvi sadarbojas labizjūtas veicināšanā, dalot atbildību par noteiktām aktivitātēm un pienākumiem.

Kopīgi organizēti pasākumi-1.skolas diena, Miķeļdienas tirgus, pārgājieni/ekskursijas rudenī, pavasarī; Ziemassvētki, Zvana svētki, vecāku klases sapulces.

Aktualizēt apkalpojošā personāla lomu labizjūtas nodrošināšanā iestādē.

3.4.  Kritērija “Atbalsts un sadarbība” stiprās puses un turpmākās attīstības vajadzības

3.4.1.Pašvērtēšanā izmantotā kvalitātes vērtēšanas metodes: anketēšana, situāciju analīze, sarunas vai fokusgrupu diskusijas ar mērķgrupām

Rezultatīvā rādītāja nosaukums

Stiprās puses

Turpmākās attīstības vajadzības

  1. Izglītības iestādes vadītāja sadarbības kvalitāte ar izglītības iestādes dibinātāju un/vai pašvaldību

Mērķtiecīga sadarbība ar dibinātāju izglītības iestādes funkciju īstenošanā.

 
  1. Izglītības iestādes vadītāja sadarbības kvalitāte ar vietējo kopienu un/vai nozares organizācijām

Sadarbība ar vietējo kopienu ir pastāvīga, organizējot pasākumus, kā arī īstenojot projektus, veicinot mūžizglītību.

Pilnveidot sadarbību mūžizglītības un kultūrizglītības projektu realizēšanā.

  1. Izglītības iestādes vadītāja rīcība, veidojot izziņas un inovāciju organizācijas kultūru izglītības iestādē

Vadītājs veido izziņas un inovāciju organizācijas kultūru izglītības iestādē. Esam atvērti pārmaiņām virzībā uz pozitīvu skolas vidi.

Veicināt izglītojamo motivāciju, lai katrs sasniegtu sev atbilstošus augstākus rādītājus.

  1. Izglītības iestādes vadītāja rīcība savstarpējās pieredzes apmaiņai un komandas darbam izglītības iestādē

Izglītības iestādes vadītājs rosina savstarpējās pieredzes apmaiņu.

 
  1. Izglītības iestādes vadītāja sadarbības kvalitāte ar izglītojamo vecākiem

Izglītības vadītājs darbā ar vecākiem lieto dažādas sadarbības formas.

Meklēt inovatīvus risinājumus vecāku līdzatbildības paaugstināšanai.

  1. Izglītības iestādes vadītāja rīcība, nodrošinot izglītības iestādes padomes un izglītojamo pārstāvības institūcijas darbību

Izglītības iestādes vadītājs atbalsta iestādes padomes un izglītojamo pārstāvības institūciju darbu.

Pilnveidot izglītības iestādes padomes darbu vecāku iesaistē.

4. Informācija par lielākajiem īstenotajiem projektiem par 2023./2024. mācību gadā

    1. Projekta īsa anotācija un rezultāti.
    2. Projekta īsa anotācija un rezultāti.

Projekta nosaukums

Anotācija

Rezultāti

Kultūrizglītības programmā “Latvijas skolas soma”

Skola iesaistījusies projektā 

Pasākumu kopums, kurš izglītojamajiem ļauj teorētiskās zināšanas papildināt ar iespēju apmeklēt muzejus, teātrus, koncertus u.c.

Kārļa Skalbes memoriālais muzejs “Saulrieti”;

Izglītojošais un interaktīvais centrs “Dzelzceļš un Tvaiks”  Gulbenes dzelzceļa stacijas vēsturiskajā ēkā. Gulbenes tūrisma un kultūŗvēsturiskā mantojuma centrs.

Muzejpedagoģiskā nodarbība “Mazais arheologs”. Madonas Mākslas un novadpētniecības muzejs.

Unikālo apmeklētāju skaits atskaites periodā – 54.

Nacionālās bibliotēkas Bērnu Literatūras centra projekts ‘’Bērnu, jauniešu un vecāku žūrija”

Mērķis ir veicināt bērnos lasītprieku, iesaistīt skolēnus, vecākus un visus citus interesantus par žūrijas ekspertiem, piedāvājot lasīt saistošas, izzinošas un saturīgas pēdējā gada laikā izdotās grāmatas.

Kusas pamatskolas bibliotēka ir ieguvusi pilnus žūrijas grāmatu komplektus. 2023. gadā pilnīgi visas grāmatas izlasīja un anketas aizpildīja 4 bērni (daļa anketas aizpildīja pagasta publiskajā bibliotēkā). Tā kā vecāko klašu skolēniem lasīšana nav pārāk lielā cieņā, literatūras skolotāja 5. – 7. klašu un 8.-12. klašu grāmatu komplektus ņem pie sevis, un žūrijas grāmatu lasīšanai tiek izmantotas literatūras stundās. Bērni un jaunieši ņem pa grāmatai, un lasa kā ārpusklases lasīšanu.

Nordplus projekts ‘’Veidosim nākotni kopā’’

Projekta koordinators ir Klaipēdas Gedminu proģimnāzija, partneri – Tartu Mart Reinik skola un Kusas pamatskola. Apmaiņas programmā piedalās 10 skolēnu grupa (6.-9.kl.). Projekta mērķis saistīts ar socialās ilgtspējas izpratni – saprast jēdzienu, iepazīt sociālos uzņēmumus, radīt un prezentēt savu socialā uzņēmuma vīziju.

2024. gada maijā uzņēmām pie sevis ciemiņus no Klaipēdas un Tartu. Skolēni dzīvoja viesģimenēs, ģimenēm aktīvi iesaistoties projekta aktivitātēs. Iepazinām SMU darbību, arī sociālo uzņēmumu “Nāc pie Raivjiem!”, kas nodarbojas ar Dzelzavas Pakalnu skolas koka darbu pārdošanu. Redzējām sociālās ilgtspējas piemērus jauniešu centrā “Kubs”, kā arī “Neredzamajā pasaulē” Rīgā un  uzņēmumā “Getliņi EKO”.

  1. Citi sasniegumi  

Jebkādi citi sasniegumi, par kuriem vēlas informēt izglītības iestāde, galvenie secinājumi par izglītības iestādei svarīgo, specifisko

Ja salīdzinām centralizētā eksāmena rezultātus 2023./2024. mācību gadā, secinām, ka tie ir augstāki nekā valstī. Pedagogu sistemātisks darbs mācību stundās, individuāli konsultācijās ne tikai ar iepriekšējā mācību gada eksāmena darbu paraugiem, bet arī papildus uzdevumiem, būtiski ietekmējis izglītojamo rezultātus eksāmenā. Noteikti jāatzīmē arī izglītojamo attieksme pret darbu kopumā, motivēta un pārliecinoša.

Pēc 9. klases izglītojamo snieguma izvērtējuma centralizētajā eksāmenā 2022./2023. mācību gadā var secināt, ka rādītāji ir zemāki kā valstī, vairāku iemeslu dēļ:

*attālināto mācību ( 2,5 gadi) ietekme uz mācību programmas apguvi,

*šiem izglītojamajiem, pedagogiem, uzsākot mācības, nebija zināmas valsta pārbaudes darbu satura prasības,

*eksāmenā piedalījās viens izglītojamais, kurš nebija motivēts uzrādīt pozitīvu sniegumu. Tas pazemināja klases vidējos rādītājus.

 

2023./2024.

 

   2022./2023.

 
 

Eksāmens

CE

Eksāmens

CE

Mācību priekšmets

Valstī

Skolā

Valstī

Skolā

Latviešu valoda

59,1

67

58

53,9

Matemātika

43,2

50

51

45,7

Angļu valoda

63,9

69

67

61,1

6. Informācija par izglītības iestādes, izglītības programmu akreditācijā un izglītības iestādes vadītāja profesionālās darbības novērtēšanā norādīto uzdevumu izpildi

Izglītības iestādes vadītāja                 Inese Skraustiņa

Skolas iela 3, Kusa, Aronas pagasts, Madonas novads, LV-4847 | Tālrunis: +371 28 383 130 | E-pasts: kusasskola@madona.edu.lv

©Kusas pamatskola 2025 / Mājas lapa radīta ar Royal Elementor Addons